파리바게뜨 소개

KOR ENG

파리바게뜨

1988년에 론칭한 파리바게뜨는 국내에 유럽풍 베이커리 문화를 처음 소개하며 대한민국의 베이커리 식문화를 선도하고 있습니다.
이후로도 꾸준한 맛과 품질을 유지하며, 고객들에게 건강하고 트렌디한 제품을 제공하기 위해 노력하고 있습니다.
또한, 파리바게뜨는 국내에 베이커리 카페 형태를 처음 도입하여 남녀노소 누구에게나 친근한 국민 빵집으로 자리매김하였습니다.

정통 바게트부터 오늘날 주식이 된 식빵, 나아가 토종 효모 빵으로 만든 샌드위치까지.
바쁜 현대인의 든든한 한 끼이자, 건강한 간편식으로 식사 대용의 빵 문화 시대를 만들었습니다.

국내 최초
베이크 오프 시스템 도입

전국 어디서나 신선하게 구운 빵을 전하고자 밀가루 등 원료가 배합된 상태에서 발효가 중지된 휴면 반죽을
가맹점에 공급한 후 가맹점에서 직접 굽는 베이크 오프(Bake Off) 시스템 도입하였습니다.

휴면 반죽 방식

성형한 반죽을 급속
냉동시켜 점포에서
직접 굽는 방식

파 베이킹 방식

발효 완료된 제품을
절반 정도만 굽고, 나머지는
점포에서 제조하는 방식

연구 개발 컨트롤 타워
이노베이션 랩(Innovation Lab) 운영

파리바게뜨는 다양한 제품 개발을 위해 이노베이션 랩을 운영하고 있습니다. 생크림 케이크와 다양한 크리스마스 케이크의 대중화, 자체 개발한 토종 효모의 국제 특허 획득은 파리바게뜨의 끝없는 노력과 기술력의 산물입니다. 앞으로도 파리바게뜨는 베이커리 문화를 선도하며 고객들의 일상을 더욱 풍요롭게 만들어 나갈 것입니다.

글로벌 브랜드, 파리바게뜨

파리바게뜨는 2004년 중국을 시작으로 글로벌 시장에 진출하였습니다. 이후 미국, 프랑스, 영국, 캐나다, 싱가포르, 베트남, 캄보디아, 인도네시아, 말레이시아 등 10개국에 사업을 확장하였고 최근 글로벌 500호점을 돌파하였습니다. 나아가 파리바게뜨는 글로벌 시장에 맞춘 사업전략인 ‘현지화’로 무슬림 고객들이 이용할 수 있도록 할랄 인증 제품 생산기지인 '조호르바루 공장'을 동남아시아의 이슬람국가 말레이시아에 건립할 예정입니다.

안심 먹거리를 위한 약속

글로벌 인증서, 'FSSC 22000' 획득

파리바게뜨는 안전보건 경영 체계를 글로벌 스탠다드 수준으로 높이기 위해 글로벌 식품안전경영시스템 FSSC 22000인증을 획득하였습니다.

식품안전관리 ‘HACCP 인증’

신뢰, 품질보증을 위한 ISO 9001 획득, 식품 안전 위생 강화 활동, 생산혁신 활동 프로그램 운영 등 안심을 위한 노력으로 평택공장의 빵류 전 제품은 식품안전관리 인증인 ‘HACCP 인증’ 획득했습니다.

브랜드 이야기

(1988년, 서울 광화문에 문을 연 파리바게뜨 1호점)

오늘날의 베이커리
파리바게뜨로부터

2000년대부터 고품질 빵과 페어링할 수 있는 커피와 음료를 선보이기 시작했습니다. 당시엔 낯설었던 베이커리의 혁신이 오늘날 우리에게 너무나도 익숙한 문화로 자리매김하였습니다

베이커리 컨셉 카페로 차별화
카페 아다지오 론칭

파리바게뜨는 베이커리와 카페를 융합하여 고객들에게 빵과 함께 다양한 커피와 샐러드를 즐길 수 있는 경험을 제공하며 국내 베이커리형 카페 문화의 시초가 되었습니다. 나아가 파리바게뜨는 ‘커피전문점 수준의 커피를 합리적인 가격에 선보인다’를 모토로 카페 아다지오 (Cafe Adagio)를 론칭 하였습니다. 카페 아다지오는 환경 친화 원두 사용 및 각기 다른 개성의 4가지 원두 조합으로 최상의 커피를 선보입니다.

파리바게뜨는
일상의 소중함을 언제나 기억합니다.

앞으로도 항상 고객의 곁에서 매일의 기대와 매일의 가치를 담아 빵을 반죽하고 구울 것입니다.
팔기도 하고 나누기도 하겠습니다. 오랫동안 배를 채우고 마음을 채우고 추억을 채우고
행복의 작은 빈자리를 채우는 따뜻한 빵을 선물하겠습니다.

KOR ENG

Korea-Based
Global Bakery Brand

First launched in 1988, Paris Baguette was the first brand to introduce European baked goods into the Korean market, and is a leading pioneer of Korean bakery culture. Over the years, Paris Baguette has always been consistent in maintaining superb quality and taste, and to this day strives to provide customers with healthy, trendy bakery options. As the first brand to introduce bakery-style cafes in Korea, Paris Baguette has become the nation’s most beloved bakery to customers of all gender and age with its friendly and welcoming image.

From the traditional baguette to commonly used white bread, Paris Baguette went on to create sandwiches made of traditional sourdough bread recipes. This healthy idea created a whole new bakery culture in Korea by providing a simple, yet hearty meal replacement for the busy modern-day consumer.

Bake-Off System

To deliver the freshest bread in all stores, Paris Baguette introduced its bake-off system which allowed all its branches to bake their own bread after being supplied dormant, half-fermented dough complete with all ingredients.

Dormant
Dough Method

Flash-frozen kneaded
dough, freshly baked
in branch stores.

Parbaking
Method

Half-baked products from
fermented dough, completed
in branch stores.

The R&D Control Tower
Innovation Lab

Paris Baguette’s Innovation Lab is dedicated to creating various new products. The popularization of fresh cream cakes and various Christmas cakes and the international patenting of our “Korean” yeast are all the results of Paris Baguette's endless efforts and technological prowess. Today, Paris Baguette continues to lead bakery culture and enrich the lives of its customers with great products.

Paris Baguette, a Global Brand

Beginning in 2004, Paris Baguette entered the global market starting with China and has since expanded to 10 countries including the U.S., France, the U.K., Canada, Singapore, Vietnam, Cambodia, Indonesia, and Malaysia– reaching a milestone of 500 overseas stores in recent days. With localization as a business strategy, Paris Baguette also aims to produce halal-certified products for Muslim customers in Islamic countries such as Malaysia by building the “Johor Bahru factory” in Malaysia.

Our Promise for Safe Foods

Global Certification, FSSC 22000

In order to take our safety and health management systems to a global level, Paris Baguette has been certified by the FSSC 22000, a Global Food Safety Management System.

HACCP Certification

All baked products of Paris Baguette’s Pyeongtaek Plant have obtained the HACCP certification through its efforts for safety: such as the ISO 9001 certification for quality assurance, reinforcement of overall food safety and hygiene, and programs for innovative production and more.

Brand Story

(The first Paris Baguette opened in Gwanghwamun in 1988)

Bakery Market Trends
Set By Paris Baguette

Since the 2000s, Paris Baguette has presented coffee and beverages that can be paired with its high-quality bread. This less familiar innovation in the bakery industry has now become a commonly enjoyed culture in our daily lives.

Unique Bakery
Style Cafes

Café Adagio

Integrating the traditional bakery with coffee shops, Paris Baguette provided customers with a new bakery style cafe experience that allowed them to enjoy their bread with salads and other drinks. This marked the beginning of bakery style cafe culture in Korea. Paris Baguette launched a brand of coffee called Café Adagio, with the motto of “barista-brewed coffee at a reasonable price.” Café Adagio is not only made with eco-friendly coffee beans, but serves the best coffee to its customers– blended with 4 different coffee beans each with its own distinct characteristics.

Paris Baguette Focuses on the Value of Each Day

Our promise to you is to carry the hopes and dreams of every day in the process of kneading and baking our bread. We will sell, and we will share. We promise to present warm, freshly-baked goods that will fill the heart, body, and mind with happiness that will last a long time.