공정거래 자율준수프로그램

KOR ENG

공정거래 자율준수프로그램(CP)

공정거래 자율준수프로그램
(Compliance Program; CP)이란,

공정거래 관련 법규를 준수하기 위해 기업 자체적으로
제정·운영하는 교육, 감독 등의 내부 준법시스템을 의미합니다.

CP 운영규정 다운로드

대표이사 메세지

존경하는 임직원 여러분, 안녕하십니까.
2025년 11월 3일부로 (주)파리크라상의 대표이사로 취임한 도세호입니다.

지난 2024년 9월 30일 당사는 공정거래 자율준수프로그램(Compliance Program)의 도입을 대내외에 공식 선포하며, 공정거래 관련 법규 준수 및 자율준수 문화 확산을 위해 CP시스템을 체계적으로 구축하였습니다.

또한 제과업계 최초로 글로벌 스탠다드 수준의 Compliance Program을 도입 운용하고 있으며, 2025년 4월 당사를 포함한 SPC그룹은 준법경영 선포식을 개최하며 전사적인 준법문화 정립에 대한 의지를 다시 한번 공고히 하였습니다.

본 대표이사는 당사가 자율준수 프로그램을 준수하며 공정하게 경쟁하고 법을 준수 하는 모범 기업으로 자리매김하고, 더욱 신뢰받는 글로벌 종합식품기업으로서 지속 성장할 수 있도록 아낌없는 지원과 노력을 기울일 것입니다.

이에 임직원 여러분께서도 '준법 및 컴플라이언스'를 업무의 핵심 가치로 삼고 자율준수 프로그램의 내용을 숙지하여 각 업무에서 법 위반이 발생하지 않도록 각별히 유의해 주시길 당부 드립니다.
감사합니다.

대표이사 도 세 호

CP의 핵심 8대 요소

최고경영자의 자율준수 의지 및 지원

최고경영자는 공정거래 자율 준수의지와 방침을
공개적으로 표명, CP운영 적극 지원

자율준수관리자 임명

최고 의사결정기구(이사회)는 조직 내 자율준수관리자
임명 -효과적인 CP 운영에 대한 책임 부여

자율준수편람 제작 · 활용

공정거래 관련 법규 및 CP의 기준과
절차에 관한 편람 작성

지속적이고 체계적인 자율준수 교육 실시

CP 기준과 절차 및 공정거래 관련 법규 준수 사항에
대해 임직원 대상으로 정기적으로 교육 실시

공정거래 관련 법규 위반 임직원 제재

내규에 따라 법규 위반행위의 중대성에 따른
임직원 제재

내부감시체계 구축

위반행위 예방 등을 위한 감독 시스템 구축 및
이사회 보고

효과성 평가와 개선조치

CP 기준, 절차, 운용 등에 대한
점검, 평가 등을 실시 후 개선

CP 기준과 절차 마련 및 시행

공정거래 관련 법규 준수 실천을 위한
기준과 절차 마련

CP의 운영현황

일정활동
2025년 9월CP운영세칙 제정
준법통제기준 제정 및 준법지원인 선임
자율준수편람 1차 개정
2025년 7월전 임직원 대상 공정거래 및 컴플라이언스 교육 진행
25년 2분기 이사회 보고(CP 운영현황 및 계획)
2025년 4월준법경영 선포식 진행
2025년 3월25년 1분기 이사회 보고(CP 운영 현황 및 계획)
2025년 2월자율준수편람 초판 제정
2025년 1월공정거래신고시스템 구축
대표이사 자율준수 의지 표명
자율준수 실천 선서식 진행
2024년 12월자율준수관리자 이사회 승인
CP 운영규정 제정 이사회 승인
2024년 10월대표이사 자율준수 의지 표명
2024년 9월공정거래자율준수 프로그램(CP) 선포식
2024년 8월이사회 CP 도입 승인
2024년 7월대표이사 임직원 대상 준법경영 의지 전파 및 준법의 중요성 전달 게재

공정거래제보 신고센터

공정거래·가맹사업 법규 등의 위반행위에 대해서 제보를 받는 공간입니다.
제품 및 서비스 관련 불만은 고객센터로 접수 바랍니다.

신고 대상 행위
  • ㈜파리크라상 임직원의 공정거래 관련 법령을 위반하는 행위
  • ㈜파리크라상 또는 임직원의 가맹사업법을 위반하는 행위
  • ㈜파리크라상 및 협력사의 하도급대금 미지급 행위

신고자의 정보는 절대적으로 보호됩니다.
단, 사실에 근거하지 않는 비방은 신고접수대상에서 제외됩니다.
※ SPC㈜ 공식 홈페이지의 [핫라인 제보]를 통해서도 접수할 수 있습니다.

제보내용*필수항목

파일선택

*50mb 이하만 업로드 가능(업로드 가능 파일: doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, hwp, hwpx, pdf, jpg, jpeg, png, gif, mp4, bmp, txt)

제보자*필수항목

- -
@

실명 제보 접수가 완료되었습니다.

제보센터 상담/신고 대상이 아닐 경우 별도로 회신을 드리지 않습니다.
제보에 관한 처리 결과 및 답변은 작성하신 이메일로 회신드립니다.

익명 제보 접수가 완료되었습니다.

제보센터 상담/신고 대상이 아닐 경우 별도로 회신을 드리지 않습니다.
제보에 관한 처리 결과 및 답변은 작성하신 이메일로 회신드립니다.

KOR ENG

Compliance Program(CP)

What is the Fair Trade Compliance Program (CP)?

It refers to an internal compliance system such as education and supervision established and operated by the company itself to comply with fair trade-related laws.

Download CP Operating Regulations

Message from the CEO

Dear Employees,
I am Do Se Ho. CEO of Paris Croissant.

On September 30, 2024, Paris Croissant officially announced both internally and externally the introduction of the Fair Trade Compliance Program, and has systematically established a CP (Compliance Program) system to promote compliance with fair-trade laws and to strengthen a culture of voluntary compliance.

Furthermore, as the first in the bakery industry, we have adopted and operated a global- standard Compliance Program. In April 2025, SPC Group, including Paris Croissant, held a Compliance Management Declaration Ceremony, reiterating our strong commitment to building a comprehensive compliance culture throughout the organization.

As CEO, I will ensure that our company establishes itself as a model enterprise that competes fairly and complies with the law through strict adherence to the Compliance Program. I will devote every effort to helping Paris Croissant continue its sustainable growth as a highly trusted global total food company.

I kindly ask all employees to regard Compliance and Legal Adherence as core values in your daily responsibilities, to fully understand the Compliance Program, and to strictly observe it so that no legal violations occur on the job. Thank you.

CEO Do Se Ho

The 8 Core Elements of CP

CEO's Commitment to Compliance and Support

The CEO publicly expresses a commitment to fair trade compliance and actively supports CP operations.

Appointment of a Compliance Manager

The highest decision-making body (Board of Directors) appoints a Compliance Manager, who is responsible for effective CP operation.

Creation and Utilization of a Compliance Handbook

Draft and utilize a handbook detailing fair trade laws and CP standards and procedures.

Continuous and Systematic Compliance Training

Conduct regular education for employees on CP standards, procedures, and fair trade compliance.

Sanctions for Violations of Fair Trade Laws

Employees violating laws are sanctioned based on the severity of the violation in accordance with internal regulations.

Establishment of Internal Monitoring Systems

Develop monitoring systems to prevent violations and report them to the Board of Directors.

Effectiveness Evaluation and Improvement

Conduct inspections and evaluations of CP standards, procedures, and operations, and implement improvements.

Development and Implementation of CP Standards and Procedures

Establish and implement standards and procedures to ensure compliance with fair trade laws.

Current Status of CP Operations

ScheduleActivity
September 2025 Establishing the details of regulations and rules for CP operation
Compliance Guidelines enacted and Compliance Officer appointed
1st revision of the CP handbook
July 2025Education about Fair Trade Act and Compliance for all executives and employees
Reporting to the board of directors : 2nd quarter of 2025
(About operational status and plan of compliance)
April 2025Declaration of Compliance
March 2025 Reporting to the board of directors : 1st quarter of 2025
(About operational status and plan of compliance)
February 20251st edition of the CP handbook enacted
January 2025Establishment of Fair Trade Reporting System
Representative Director's willingness to comply with voluntary compliance
Conducting an oath-taking ceremony to practice self-compliance
December 2024Appointed a new Chief Compliance Officer
Establishing regulations and rules for CP operation
October 2024Announced CEO message : introduction of CP
September 2024Declaration of Compliance Program
August 2024The board of directors’ approval : introduction of CP
July 2024Announced CEO message : the importance of compliance and willing of CP

Fair Trade Reporting Center

This is a space to report violations of fair trade, franchise business laws, or other related acts.
For complaints related to products and services, please contact the Customer Center.

Reportable Violations
  • Acts of Paris Croissant employees violating fair trade-related laws
  • Acts of Paris Croissant or its employees violating the Franchise Business Act
  • Non-payment of subcontracting payments by Paris Croissant or its affiliates

The information of whistleblowers will be strictly protected.
However, reports based on false accusations will not be accepted.
※ You can also register through the [Hotline Report] on the official website of SPC.

Report*required input

Browse

*Under 50mb can be uploaded

Writer*required input

- -
@

Your Report(non-anonymous) is submitted.

Any answer related to the submission will be replied on the E-mail
(Only for the report related to the “Fair-Trade”)

Your Report(anonymous) is submitted.

Any answer related to the submission will be replied on the E-mail
(Only for the report related to the “Fair-Trade”)